FAQ

Vraag: Waarom worden mijn containers voorzien van een chip?

Antw.: Om zicht te blijven houden op de in omloop zijnde containers voor restafval, GFT en PMD, gaan we deze voorzien van een (nieuwe) chip. Met de registratie van de containers kunnen we waarborgen dat we de juiste containers legen. En zo kunnen we u bovendien sneller helpen als er iets mis is met uw minicontainer.

Vraag: Het aantal vermelde containers in de brief komt niet overeen met het werkelijke aantal.

Antw.: Geef dit zo spoedig mogelijk HIER door of via het gratis telefoonnummer (0800) 400 20 50.

Vraag: Ik heb niet voldoende stickers om op de containers te plakken.

Antw.: Plak dan een briefje of ander etiket op het deksel van uw container met uw adres erop. Zorg wel dat u alle containers die u aanbiedt correct heeft doorgegeven via de site of via het gratis telefoonnummer.

Vraag: Waar moet ik mijn containers aanbieden voor het chippen?

Antw.: Bied uw container aan voor uw woning aan de openbare weg, dus niet op een verzamelplaats.

Vraag: Moeten mijn containers leeg zijn?

Antw.: Nee, uw containers hoeven niet leeg te zijn.

Vraag: Hoe zie ik dat mijn containers gechipt zijn?

Antw.: Als uw container voorzien is van een nieuwe adressticker en een sticker met QR-code dan is deze gechipt.

Vraag: Mijn containers zijn niet op de aangegeven dag gechipt.

Antw.: Als het goed is heeft u dan een briefje in uw brievenbus gekregen waarin een nieuwe datum wordt genoemd om uw containers opnieuw aan te bieden. Indien u geen briefje heeft gekregen belt u dan met het gratis telefoonnummer 0800-400 20 50.

Vraag: Ik ben vergeten om mijn containers op tijd buiten te zetten. Ze zijn niet gechipt, wat nu?

Antw.: Als het goed is heeft u dan een briefje in uw brievenbus gekregen waarin een nieuwe datum wordt genoemd om uw containers opnieuw aan te bieden. Indien u geen briefje heeft gekregen belt u dan met het gratis telefoonnummer 0800-400 20 50.

Vraag: Mijn container is kapot, wat moet ik doen?

Antw.: Graag uw container toch gewoon aanbieden. De schade zal tijdens het chippen beoordeeld worden en indien nodig zal uw container nadien vervangen worden.

Vraag: Ik wil graag een extra container, is dit mogelijk?

Antw.: U kunt een aanvraag indienen via (0591) 571 080.

Vraag: Ik wil niet dat mijn containers gechipt worden, kan ik dit weigeren?

Antw.: Als uw containers niet gechipt zijn, zullen ze na 1 januari 2021 niet meer geleegd worden.

Vraag: Ik ben niet thuis op de aangegeven datum.

Antw.: U hoeft alleen te zorgen dat uw containers aangeboden staan op de genoemde datum, u hoeft hier niet voor thuis te blijven. Wellicht kunnen uw buren de containers voor u aanbieden.

Vraag: Wat doe ik met de gechipte container als ik (binnenkort) ga verhuizen?

Antw.: De chip wordt gekoppeld aan het woonadres en niet aan u als bewoner, biedt de containers daarom gewoon aan voor het chippen. Bij uw verhuizing kunt u de containers laten staan.

Vraag: Waarom moet de chip worden vervangen?

Antw.: De huidige chips zijn verouderd en er is geen apparatuur meer beschikbaar om de chip uit te lezen.

Vraag: Mijn buren hebben een brief ontvangen, maar ik niet. Wat nu?

Antw.: Bel z.s.m. naar 0800-4002050 (gratis telefoonnummer) om dit te melden zodat we uw containers alsnog kunnen chippen.

Vraag: Ik heb 2 restafvalcontainers (of: 2 GFT/PMD-containers). Moeten ze allemaal aan de straat gezet worden?

Antw.: ja, u moet AL uw containers – voorzien van adresstickers - aan de straat zetten, zodat alle containers kunnen worden voorzien van een nieuwe chip.