FAQ

Vraag: Waarom worden mijn containers voorzien van een chip?

Antw.: Om zicht te blijven houden op de in omloop zijnde containers voor GFT en PMD, gaan we deze voorzien van een (nieuwe) chip. Met de registratie van de containers kunnen we waarborgen dat we de juiste containers legen. En zo kunnen we u bovendien sneller helpen als er iets mis is met uw minicontainer.

Vraag: Het aantal vermelde containers in de brief komt niet overeen met het werkelijke aantal.

Antw.: Geef dit zo spoedig mogelijk HIER door of via het telefoonnummer 085-07 04 216

Vraag: Ik heb niet voldoende stickers om op de containers te plakken.

Antw.: Geef dit zo spoedig mogelijk HIER door of via het telefoonnummer 085-07 04 216.

Vraag: Waar moet ik mijn containers aanbieden voor het chippen?

Antw.: Bied uw container aan voor uw woning aan de openbare weg, dus niet op een verzamelplaats.

Vraag: Moeten mijn containers leeg zijn?

Antw.: Nee, uw containers hoeven niet leeg te zijn.

Vraag: Hoe zie ik dat mijn containers gechipt zijn?

Antw.: Als uw container voorzien is van een nieuwe adressticker en een sticker met QR-code dan is deze gechipt.

Vraag: Mijn containers zijn niet op de aangegeven dag gechipt.

Antw.: Als het goed is heeft u dan een brief in uw brievenbus gekregen waarin een nieuwe datum wordt genoemd om uw containers opnieuw aan te bieden. Indien u geen brief heeft gekregen belt u dan met het telefoonnummer 085-07 04 216.

Vraag: Ik ben vergeten om mijn containers op tijd buiten te zetten. Ze zijn niet gechipt, wat nu?

Antw.: Als het goed is heeft u dan een brief in uw brievenbus gekregen waarin een nieuwe datum wordt genoemd om uw containers opnieuw aan te bieden. Indien u geen brief heeft gekregen belt u dan met het telefoonnummer 085-07 04 216.

Vraag: Ik wil niet dat mijn containers gechipt worden, kan ik dit weigeren?

Antw.: Als uw containers niet gechipt zijn, zullen ze na 1 januari 2026 niet meer geleegd worden.

Vraag: Ik ben niet thuis op de aangegeven datum.

Antw.: U hoeft alleen te zorgen dat uw containers aangeboden staan op de genoemde datum, u hoeft hier niet voor thuis te blijven. Wellicht kunnen uw buren de containers voor u aanbieden.

Vraag: Wat doe ik met de gechipte container als ik (binnenkort) ga verhuizen?

Antw.: De chip wordt gekoppeld aan het woonadres en niet aan u als bewoner, bied de containers daarom gewoon aan voor het chippen. Bij uw verhuizing kunt u de containers laten staan.

Vraag: Ik heb al een chip op de container. Waarom moet de chip worden vervangen?

Antw.: Omdat de meeste chips op de containers voor PMD en GFT zijn verouderd, voorzien we nu alle containers van een nieuwe chip.

Vraag: Mijn buren hebben een brief ontvangen, maar ik niet. Wat nu?

Antw.: Bel zo spoedig mogelijk naar 085-07 04 216 om dit te melden zodat we uw containers alsnog kunnen chippen.

Vraag: Ik heb 2 GFT/PMD-containers. Moeten ze allemaal aan de straat gezet worden?

Antw.: ja, u moet al uw GFT- en PMD containers aan de straat zetten, zodat alle containers die in de brief vermeld staan kunnen worden voorzien van een nieuwe chip.